تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

انواع روش های کسب درآمد آسان از اینترنت


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 283
  • بازدید دیروز : 2290
  • بازدید کل : 353244

عمری کوتاه، اما پرثمر


عمری کوتاه، اما پرثمر

هفته گذشته و در روزهایی که گرمای هوا بیشتر استان های کشور را به حالت نیمه تعطیل درآورده بود، خبری کوتاه اکثر دانشگاهیان، چه آنها که سال ها در مقام شاگردی کارو لوکس را می شناختند و چه اساتیدی که دوشادوش او به علم و دانش کشور خدمت کرده اند را در اندوهی بزرگ فرو برد.

 

هفته گذشته و در روزهایی که گرمای هوا بیشتر استان های کشور را به حالت نیمه تعطیل درآورده بود، خبری کوتاه اکثر دانشگاهیان، چه آنها که سال ها در مقام شاگردی کارو لوکس را می شناختند و چه اساتیدی که دوشادوش او به علم و دانش کشور خدمت کرده اند را در اندوهی بزرگ فرو برد. پروفسور کارو لوکس، استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران و از پژوهشگران برجسته سیستم های هوشمند بود که شامگاه پنجشنبه ۱۷ تیرماه در ۵۹ سالگی در تهران درگذشت.

لوکس زندگی اش را در چند جمله خلاصه می کرد: «بنده متولد سال ۱۳۲۸ هستم. تحصیلات دبستان، دبیرستان، دانشگاه تا فوق لیسانس مهندسی را در ایران گذراندم. در سال ۱۳۵۲ فوق لیسانس مهندسی ـ که در آن زمان پیوسته بودـ را از دانشگاه تهران و همین دانشکده فنی گروه مهندسی برق گرفتم. دکتری را در سال ۱۳۵۵ از دانشگاه برکلی کالیفرنیا گرفتم و از آن زمان به بعد در دانشگاه تهران مشغول تدریس و تحقیق بوده ام. علاوه بر دانشگاه تهران در دانشگاه هایی مانند خود برکلی و Ucla و تورنتو و بعضی دانشگاه های دیگر هم به مدت های کوتاه تدریس کرده ام.»

اما در این شرح کوتاه به خیلی از موضوعات اشاره نمی کرد، ازجمله این که با وجود پیشنهاد استخدام از دانشگاه برکلی برای ادامه فعالیت به دانشکده فنی دانشگاه تهران برگشت و در طول زندگی پربارش متجاوز از ۱۵۰ مقاله در مجله ها و ۳۰۰ مقاله در کنفرانس های علمی ارائه کرد. البته افتخارات این چهره ماندگار علمی کشور به همین ها خلاصه نمی شود و در این فهرست باید به سمت ها و عناوین مختلف او به عنوان محقق انستیتو تکنولوژی الکتریکی هاربین، محقق مرکز بین المللی فیزیک نظری و مرکز بین المللی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی در تریست ایتالیا، عضویت در انستیتو ریاضی کاربردی و فرهنگستان علوم چین، دستیاری تحقیق در شرکت پژوهشی ـ تولیدی اونتاریو و آزمایشگاه پژوهش های الکترونیکی دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و... اشاره کرد.

می توان گفت کارو لوکس فرزند این آب و خاک بود، در ایران به دنیا آمد، در دانشگاه تهران رشد کرد و به درختی پرثمر تبدیل شد که هزاران دانشجو از آن بهره برده و هر کدام از آنان امروز به درختان پرثمری تبدیل شده اند که در ایران و جهان خدمت می کنند.

 

 

پیوند مباحث فنی با موضوعات اجتماعی

آنچنان که در دانشنامه آزاد ویکی پدیا آمده ازجمله زمینه های پژوهشی مورد علاقه استاد لوکس، محاسبه های زیستی، هوش محاسبه ای، سیستم های نامشخص، کنترل هوشمند، شبکه های عصبی، سیستم های چندعاملی، مدل سازی مالی، مدیریت دانش و دیگر مباحث مرتبط با رشته برق و هوش مصنوعی بوده است.

کارو لوکس یک استاد برجسته و محقق واقعی بود که به اعتقاد دکتر صادق واعظ زاده، استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران، در دانشگاه حضوری دائمی داشت و چه در کلاس درس و چه در آزمایشگاه و چه در میدان تحقیق بسیار سختکوش و فعال بود. در واقع دکتر کارو لوکس علم و کاربرد را با هم دنبال می کرد و ضمن این که در مباحث نظری، عمیق و پرحوصله بود به دنبال کاربرد نظریه های جدید در جامعه می رفت و در یک کلام تلاش می کرد مباحث فنی را با موضوعات اجتماعی پیوند بزند.

خود لوکس هم در مصاحبه ای که با انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران داشت درباره این بخش از فعالیت هایش گفته بود: «چون تخصص دانشگاهی و رشته اصلی بنده مهندسی کنترل بوده است یکی از اولویت های تحقیقاتی ام کنترل هوشمند است. در کنترل هوشمند هم علاوه بر یک کنترل واقعی مثل رباتیک مسائل دیگری علاوه بر طراحی خود الگوریتم کنترل کننده مطرح هستند. ما می خواهیم سعی کنیم همان طور که ما انسان ها خیلی از تصمیمات را چنین اتخاذ می کنیم ماشین ها هم قادر باشند که تصمیمات عاطفی اتخاذ کنند. وقتی از ماشین ها صحبت می کنم منظور من واقعا کاربردهای صددرصد صنعتی مثل کنترل سرعت الکتروموتورها و درایوهای صنعتی است یا مثلا سیستم های حرارت و تهویه مرکزی، سیستم های رباتیک، سیستم های هدایت و ناوبری در پرواز هواپیما و ... .»

دکتر مجید نیلی احمدآبادی، استاد مهندسی برق دانشگاه تهران هم در گفتگو با ایسنا به زوایای دیگر زندگی پربار استاد اشاره و تاکید کرده است در زمانی که دانشگاه های ایران آموزش محور بودند، دکتر کارو لوکس از اساتیدی بود که پژوهش را به عنوان محور اصلی آموزش در کشور جا انداخت. به اعتقاد احمدآبادی، نکته مهم شخصیت علمی کارو لوکس این بود که در زمینه سیستم های هوشمند یک سری تحقیقات و دروس در ایران ارائه داد که در زمان خودش در دنیا ارائه نمی شد، به عنوان مثال یکی از درس هایی که ایشان در دنیا و ایران به جد راه انداختند، الگوریتم های تکاملی بود که در ایران با عنوان سیستم های زیستی مشهور بود که در واقع به معنی روش های مدل سازی ریاضی برای سیستم های طبیعی است.

باز در بخشی از مصاحبه با انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران، کارو لوکس درباره این زمینه از فعالیتش می گوید: «زمینه تحقیقاتی بنده در سال های اخیر روی سیستم های هوشمند الهام گرفته از طبیعت و از سیستم های زیستی در درجه اول و گاهی در تحقیقات جدیدتر الهام گرفته از سیستم های اجتماعی، سیستم های شناختی و سیستم های رفتاری بوده است و طبعا در پردازش الگو، پردازش تصویر و بینایی ماشین هم علاقه بنده به همین موضوع است، البته سیستم های هوشمندی که بنده به آن علاقه مندم با رویکرد سنتی هوش مصنوعی تفاوت دارد. یکی از مهم ترین جنبه های تفاوت این است که من هوش مصنوعی متجسم و پیاده سازی شده و در موقعیت قرار گرفته را مورد توجه قرار داده ام، یعنی هوشمندی چیزی نیست که به وسیله طراح به سیستم تزریق شود، هوشمندی چیزی است که بر اثر تجسم و جسمیت داشتن اش و قرار گرفتن اش در محیط و تعامل با اجزای دیگر آن محیط در سیستم به وجود می آید و ظاهر می شود ، بنابراین از ابتدا تحقیقات من جنبه الگوریتمیک خالص نداشته است... .»

 

 

الهام از طبیعت

الهام از طبیعت برای حل مسائل پیچیده ازجمله راهکارهایی بود که کارو لوکس بر آن تاکید داشت و تلاش می کرد الگوریتم های الهام گرفته از طبیعت مانند الگوریتم های بهینه سازی را توسعه دهد. وی در توضیح یکی از الگوریتم هایی که موفق به توسعه آن شد گفته بود: «یک الگوریتم از رویش علف هرز الهام می گیرد. علف هرز یک موجود بسیار هوشمند است، شما اگر سعی کنید که با علف مبارزه کنید متوجه خواهید شد که علف چقدر قدرت مقابله دارد و به صورت هوشمند از منابع استفاده و سعی می کند بقا و وجود خودش را تضمین کند و جایی که منابع تغذیه مناسب دارد را پیدا کرده و استفاده کند. بنابراین در یافتن نقاط بهینه برای یک مساله بهینه سازی می توانیم ما هم از روشی که علف هرز استفاده می کند استفاده کنیم. این الگوریتم رویش علف هرز را در مسائل طراحی متعدد صنعتی به کار بردیم: طراحی پرواز، طراحی کنترل کننده و انواع مسائل طراحی....»

اما در سال های آخر یکی از موضوعاتی که بیشتر مورد علاقه و توجه تحقیقاتی کارو لوکس قرار داشت پیش بینی بخصوص پیش بینی به منظور هشداردهی بود. کارو لوکس برای فهم بهتر، این موضوع را این گونه بیان کرده است: «مثلا فرض کنید حرکات آدم ها مورد بررسی قرار بگیرد، برای این که بفهمیم مثلا کجا خطر زمین خوردن وجود دارد یا حتی سیگنال های EEG در کانال های مختلف مورد پویش قرار بگیرد برای این که بفهمیم کی و کجا قرار است یک حمله سریع اتفاق بیفتد یا با پویش سیگنال هایی که از اشعه کیهانی و فعالیت های خورشیدی به ما می رسد (با استفاده از حسگرهایی که روی ماهواره های مختلف و قمرهای مصنوعی مختلف نصب شده یا روی زمین در ایستگاه های مخصوص) بفهمیم کی و کجا قرار است یک توفان خورشیدی اتفاق بیفتد یا سیگنال های جذبی روی زمین و زیر زمین را مورد پویش قرار بدهیم برای این که پیش بینی کنیم که مثلا زلزله یا سیل چه زمانی به وقوع خواهد پیوست یا مثلا سیگنال EEG را برای پیش بینی حمله قلبی استفاده کنیم. نقطه مشترک اینها در این است که هدف پیش بینی است، البته نه به معنی پیش بینی خالص بلکه پیش بینی به منظور هشداردهی، چون جامعه شناسان معتقد هستند جامعه ای که ما در حال ورود به آن هستیم یا در قرن اخیر وارد شده ایم جامعه خطر است و ریسک و انواع مخاطرات در زندگی ما به طور خیلی شدیدی نسبت به ریسک در جوامع قبلی افزایش پیدا کرده است، البته همه آنها ریسک طبیعت نیست، بعضی از آنها ریسک ساخته دست بشر است.»

پروفسور لوکس را باید استادی متفاوت دانست که معتقد بود سیستم آموزشی دانشگاه باید از آموزش محور به پژوهش محور تغییر کرده و الگوی آموزشی آن هم از الگوی فعلی که صرفا انتقال اطلاعات است به الگوی کمک در یادگیری و نظارت بر آن تغییر پیدا کند و بر همین اساس بود که شیوه تدریس و امتحانات او با دیگر اساتید دانشگاه فرق می کرد.

لوکس بنا به گفته اکثر آنها که او را می شناختند به دانشکده فنی، دانشجویان و همکاران عشق داشت و فردی بسیار سختکوش، صادق، ساده زیست و مهربان بود. مطمئنا ضایعه نبودش در جامعه علمی کشور براحتی جبران پذیر نخواهد بود، هرچند که به اعتقاد دکتر جبه دار مارالانی، یکی از اساتید استاد لوکس، گرچه جای خالی او در بین ما بسیار احساس می شود، اما اگر عمر را براساس دستاوردها بسنجیم با توجه به عملکرد پژوهشی استاد، ایشان عمر طولانی و مفیدی داشته که اثر آن در جامعه ماندگار است.

  انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 135
دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   فونت ... ...

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 43 اسلاید   تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...

بسته آموزشی ماساژ کاریز خانواده

بسته آموزشی ماساژ کاریز خانواده

ماساژ اعضای خانواده آغاز راه سلامت ماندگار به دوره مجازی ماساژ کاریز خانواده یک دوره آموزشی مجازی که برای تقویت روابط شما و ارتقای سلامت کلی در خانواده شما طراحی شده است، خوش آمدید. در این سفر متحول کننده، همزمان با یادگیری تکنیک ... ...

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...

دانلود کتاب صوتی روح تسخیر ناپذیر(سفر به ماورای وجود) مایکل سینگر

دانلود کتاب صوتی روح تسخیر ناپذیر(سفر به ماورای وجود) مایکل سینگر

درباره کتابخلاصه کتاب روح تسخیر ناپذیر از مایکل سینگر برای اون‌دسته از افرادی نوشته شده که تحت‌تاثیر مشکلات روزمره‌ی زندگی هستن؛ برای اون‌هایی که به‌دنبال راهی برای رهایی از زنجیرهای فکری و احساسی می‌گردن و می‌خوان از زندگی در لحظه‌های حال لذت ببرن.این کتاب نگاه خاصی به ... ...

Electric Vehicle Components and Charging Technologies: Design, modeling, simulation and control (Transportation)

Electric Vehicle Components and Charging Technologies: Design, modeling, simulation and control (Transportation)

lectric Vehicle Components and Charging Technologies: Design, modeling, simulation and control (Transportation)   In order to create a reliable, safe and cost-effective electric vehicle with acceptable range, battery charging time, battery life and driving performance, it ... ...

Heating Systems: Design, Applications and Technology

Heating Systems: Design, Applications and Technology

Heating Systems: Design, Applications and Technology"Heating Systems: Design, Applications and Technology first discusses the development of different types of district heating systems, highlighting the main features of low temperature district heating and discussing ... ...

دانلود خلاصه مفید جدال دو اسلام

خلاصه مفید  درس جدال دو اسلام  مناسب آزمون استخدامی  ۸۵ صفحه ...

دانلود پاورپوینت گروه درمانی در طلاق

موضوع: sharpگروه_درمانی_طلاقاسلاید ۱۷ ...

پاورپوینت مبانی پروموشن فروش

پاورپوینت مبانی پروموشن فروش

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مبانی پروموشن فروش فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 35 پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:پروموشن فروش چیست؟اهداف پروموشن فروشعرضه محصول جدیدجذب مشتری جدید حفظ روحیه رقابتی استراتژی‌های پروموشن فروشاستراتژی کششاستراتژی فشاراستراتژی ... ...

پاورپوینت استراتژی فروش مشتری مدار

پاورپوینت استراتژی فروش مشتری مدار

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی فروش مشتری مدار فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مشتری مداری چیست؟اهمیت مشتری مداری افزایش اعتماد مشتریرضایت بیشتر کارکنانفروش بیشتر محصولافزایش سودآوریاعتبار و شهرت بیشترچطور مشتری مدار ... ...

پاورپوینت حاشیه فروش و عوامل موثر بر آن

پاورپوینت حاشیه فروش و عوامل موثر بر آن

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت حاشیه فروش و عوامل موثر بر آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:حاشیه فروش چیست؟محاسبه حاشیه فروشاهمیت حاشیه فروش سنجش سودآوریارزیابی عملکردکنترل هزینه‌هاانواع حاشیه فروشحاشیه سود ناخالصحاشیه سود ... ...

پاورپوینت استراتژی قیمت‌گذاری فریمیوم

پاورپوینت استراتژی قیمت‌گذاری فریمیوم

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی قیمت‌گذاری فریمیوم فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:قیمت‌گذاری فریمیوم چیستاستفاده از قیمت گذاری فریمیوم مزایای قیمت گذاری فریمیومهزینه بازاریابی ناچیزمشتریان احتمالی بسیار زیادخرید با ... ...

پاورپوینت مفهوم قیمت گذاری انتقالی

پاورپوینت مفهوم قیمت گذاری انتقالی

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم قیمت گذاری انتقالی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:قیمت گذاری انتقالی چیست؟اهمیت قیمت گذاری انتقالیاهداف قیمت گذاری انتقالیاهداف بین المللی قیمت انتقالی مزایای قیمت گذاری انتقالیمعایب قیمت ... ...

اما آیا این هنر است.pdf

اما آیا این هنر است.pdf

اما آیا این هنر است.pdf مقدمه ای بر نظریه ی هنر   ... ...

انسان روح است نه جسد.pdf

انسان روح است نه جسد.pdf

انسان روح است نه جسد.pdf ... ...


مطالب تصادفی

  • زمین را باید شست
  • کامیون ریگ پاش، برای مهار ریزگردها
  • به دنبال رد پای ریزگردها
  • ویتامین های اقیانوسی
  • خلیج فارس فقط یک اسم نیست

در این وبسایت انواع روش های کسب درآمد آسان از اینترنت به کامل توضیح داده شده است