تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

انواع روش های کسب درآمد آسان از اینترنت


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 10
  • بازدید دیروز : 57
  • بازدید کل : 350431

زمین را باید شست


زمین را باید شست

آلودگی در سال های اخیر از مهم ترین عوامل تهدید حیات تمام جانداران شناخته می شود. افزایش جمعیت و افزایش میزان مصرف، از اصلی ترین دلایل ایجاد آلودگی ها به شمار می آید که نه تنها حیات انسان ها را با خطر مواجه کرده، بلکه تمام اشکال مختلف حیات نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته است.

 

آلودگی در سال های اخیر از مهم ترین عوامل تهدید حیات تمام جانداران شناخته می شود. افزایش جمعیت و افزایش میزان مصرف، از اصلی ترین دلایل ایجاد آلودگی ها به شمار می آید که نه تنها حیات انسان ها را با خطر مواجه کرده، بلکه تمام اشکال مختلف حیات نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته است.

 

شناخت انواع آلودگی ها و تاثیر هر کدام بر حیات جانداران به منظور کاهش اثرات سوء آنها، اهمیت بسیاری دارد و انسان به عنوان اصلی ترین آلوده کننده طبیعت می تواند نقش بسزایی در جلوگیری از ایجاد آلودگی ها و همچنین کاهش آنها برای حفاظت از محیط زیست و ساکنان آن ایفا کند.

 

شرایط موجود از نظر وجود انواع آلودگی ها و تاثیر آن بر جانداران بویژه حیات وحش، نیاز به استفاده از تجربیات گذشته، پژوهش های روز دنیا و به کارگیری فناوری های جدید برای محدودکردن منابع آلوده کننده و جلوگیری از مصرف بیش از حد آلاینده ها را دو چندان می کند. در این مقاله به طور مختصر به بررسی اثرات انواع آلودگی روی موجودات زنده می پردازیم.

 

آلودگی های نفتی و شیمیایی

 

پرهای پرندگان به صورت لایه ای عایق، از بدن و پوست آنها در برابر عناصر مختلف آب حفاظت می کند. هنگامی که آب بر اثر مواد نفتی آلوده می شود، پر پرندگان را می پوشاند و موجب چسبیدن پرها به یکدیگر می شود. در نتیجه پرها خاصیت عایقی خود را از دست می دهند و بر اثر آن پوست پرندگان در معرض خطر انواع آلودگی ها و مسمومیت ها قرار می گیرد. در بعضی موارد نیز پرندگان هنگامی که طبق عادت پرهایشان را تمیز می کنند، مواد نفتی را می بلعند که در نتیجه موجب بیماری یا مرگ آنها بر اثر مسمومیت به این مواد می شود.

 

یکی از دلایل به گل نشستن پستانداران دریایی نیز آلودگی های نفتی و شیمیایی شناخته شده است. این آلودگی ها ویژگی اکولوکیشن (سیستم تعیین مکان به وسیله صوت) در پستانداران دریایی را تحت تاثیر قرار می دهد. بر اثر آلودگی آب حیواناتی مانند دلفین مسیر خود را گم می کنند و در سواحل دریاها به گل می نشینند و در بسیاری از موارد بر اثر جراحت برخورد با صخره ها یا کم آبی از بین می روند.

 

سموم آلی کلره که در کشاورزی و صنایع استفاده می شود، در بافت چربی موجودات زنده ذخیره می شود و در طول زنجیره غذایی تجمع پیدا می کند. به طوری که در موجودات بالای زنجیره غذایی مانند پستانداران بزرگ، تراکم سم در بدن بیشتر می شود و در نتیجه جانوران نسبت به عوامل عفونت زا سریع تر واکنش نشان می دهند.

 

سموم آلی کلره روی غدد داخلی نیز تاثیر می گذارند و موجب توقف در ساخت هورمون ها، تجزیه هورمون های ساخته شده، تغییر در ساختمان هورمون و... می شوند. این اختلالات خود عامل بروز کاهش باروری، تغییر در رفتار جنسی یا تغییر در اندام های تناسلی، بی نظمی و نبود موفقیت در مراحل تولید مثلی و... هستند.

 

آلودگی های شیمیایی در جوندگان نیز موجب کاهش سلول جنسی نر، کاهش وزن بیضه و کاهش تولیدمثل و... می شود. به عنوان مثال بروز انواع سرطان و کاهش سلول جنسی نر حتی تا سه نسل بعد، همانند نسل اول در موش ها مشاهده می شود.

 

همچنین در گونه هایی مانند شیر دریایی و فک خزری، اختلال در تولیدمثل، سقط جنین و جنین زودرس گزارش شده است.

 

آلودگی هوا

 

دود و گازهای سمی موجب کاهش کیفیت هوا می شود و در نتیجه اثرات مخربی روی جانوران خواهد گذاشت. به عنوان مثال نرخ بالای تنفس در پرندگان موجب افزایش حساسیت آنها به آلاینده های هوا و در نتیجه کاهش سلامت آنها می شود.

 

انباشت زباله

 

تجمع زباله اثرات مهمی بر جانوران خواهد گذاشت. به عنوان مثال بطری هایی که دور ریخته شده و در محل عبور جانوران مانند کنار جاده ها انباشته می شود، خطر جدی برای جانورانی مانند حشره خورها، گوزن ها و خرس ها به شمار می آید که موجب مسمومیت یا خفگی آنها می شود.

 

آلودگی صوتی

 

آلودگی صوتی، جانوران را نیز مانند انسان ها آزار می دهد. به عنوان مثال پرندگان از طریق آواز و صدا جفت خود را جذب می کنند یا هنگام خطر، پرندگان دیگر را آگاه می کنند، اما صدای پرندگان در آلودگی صوتی محیط محو می شود و در نتیجه آنها امکان برقراری ارتباطات را از دست می دهند.

 

یا در دوزیستان مانند گونه ای از وزغ، آلودگی صوتی موجب اختلال در زمان زادآوری آنها می شود. این وزغ هنگامی که در اوایل فصل تابستان صدای رعد و برق را می شنود از شرایط مطلوب زیستگاه برای زادآوری و تخم ریزی آگاه می شود، و در نتیجه برای زادآوری از لانه خود خارج می شود. ولی اگر صدای تردد ماشین ها با صدای رعد و برق اشتباه گرفته شود، این جاندار در زمانی نامناسب زادآوری خواهد کرد و در نتیجه به جمعیت آن آسیب های غیرقابل جبران خواهد رسید.

 

آلودگی آب

 

فاضلاب های شهری، کشاورزی و صنعتی، سموم و آفت کش ها، فلزات سنگین و... درون آب ها تهدیدی جدی برای ماهی ها و پرندگان آبزی و کنار آبزی به شمار می آیند. سموم مصرفی در کشاورزی یا صنعت همراه با روان آب ها وارد اکوسیستم آبی شده و با افزایش غلظت سموم وارد شده به آب ها، مرگ و میر آبزیان را به همراه خواهد داشت. آلودگی ها از طریق کاهش نفوذ نور، کاهش اکسیژن محلول در آب و همچنین افزایش سطح نیترات و فسفات در آب که موجب رشد بیش از حد جلبک ها می شود که خود یکی از عوامل کاهش نفوذ نور است، مرگ ماهی ها یا مهاجرت موجوداتی که از ماهی ها تغذیه می کنند را به دنبال خواهد داشت که به برهم خوردن تعادل طبیعی می انجامد. استفاده نامناسب انسان از محیط زیست، تخریب پوشش گیاهی را به دنبال دارد. به این ترتیب خاک فرسایش پیدا می کند و آب منطقه گل آلود می شود. گل آلودگی آب، باعث مرگ و میر آبزیان کوچک (به عنوان غذای ماهیان بزرگ)، مسدودشدن مسیر تنفسی ماهیان و نابودی تخم آنها ـ بخصوص قزل آلا که شاخص آب های پاک است ـ می شود.

  انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 741
دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 26       پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین ... ...

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf ... ...

روانشناسی افسردگی.pdf

روانشناسی افسردگی.pdf

روانشناسی افسردگی.pdf ... ...

دریافت فایل : روانشناسی افسردگی.pdf
سابلیمینال ایجاد رابطه و محبوب شدن

سابلیمینال ایجاد رابطه و محبوب شدن

گوش کردن به سابلیمینال به معنای گوش دادن به پیام‌ها یا اطلاعاتی است که به صورت ناخودآگاه به فرد منتقل می‌شوند. این پیام‌ها معمولاً به طور زیرآگاهی تأثیر می‌گذارند و به طور مستقیم در سطح آگاهی فرد قرار نمی‌گیرند. پخش زیرآگاه پیام‌ها این می‌تواند از طریق موسیقی، متن‌های ... ...

پژوهی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان.pdf

پژوهی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان.pdf

پژوهی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان.pdf ... ...

ژورنال مدل لباس عروس.pdf

ژورنال مدل لباس عروس.pdf

ژورنال مدل لباس عروس.pdf ... ...

انقراض ششم.pdf

انقراض ششم.pdf

انقراض ششم.pdf ... ...

دریافت فایل : انقراض ششم.pdf
تمدن اسلام و عرب.pdf

تمدن اسلام و عرب.pdf

تمدن اسلام و عرب.pdf ... ...

دریافت فایل : تمدن اسلام و عرب.pdf
کورد دوژمنی خۆت بناسە.pdf

کورد دوژمنی خۆت بناسە.pdf

کورد دوژمنی خۆت بناسە.pdf ... ...

ما نمیمیریم.pdf

ما نمیمیریم.pdf

ما نمیمیریم.pdf گفتگوهای عجیب جرج اندرسون با دنیای ماورا و زندگی پس از مرگ   ... ...

دریافت فایل : ما نمیمیریم.pdf
تاریخ مصور جهان دنیای بستان.pdf

تاریخ مصور جهان دنیای بستان.pdf

تاریخ مصور جهان دنیای باستان.pdf انسان های عصر حجر،مصر باستان،یونان باستان و امپراطوری روم چگونه زندگی میکردند ؟ ... ...

H Douglas Brown Principles of Language.pdf

H Douglas Brown Principles of Language.pdf

H Douglas Brown Principles of Language.pdf ... ...

دستنویس کتاب بوف کور.pdf

دستنویس کتاب بوف کور.pdf

دستنویس کتاب بوف کور.pdf ... ...

ابراهیم ویکتوری خدا دین علم بخش.mp3

ابراهیم ویکتوری خدا دین علم بخش.mp3 ...

فیلم سوند گذاری در خانم ها.wmv

فیلم سوند گذاری در خانم ها.wmv

فیلم سوند گذاری در خانم ها.wmv ... ...

TahlilGaran TDictionary.apk

TahlilGaran TDictionary.apk ...

دریافت فایل : TahlilGaran TDictionary.apk

حج روزه زکات طهارت عقیده متفرقه نماز.pdf

حج روزه زکات طهارت عقیده متفرقه نماز.pdf ...

لسان الاعرب.pdf

لسان الاعرب.pdf

لسان الاعرب.pdf ... ...

دریافت فایل : لسان الاعرب.pdf
داستان راستان جلد2.pdf

داستان راستان جلد2.pdf

داستان راستان جلد2.pdf ... ...

دریافت فایل : داستان راستان جلد2.pdf

مطالب تصادفی

  • زمین را باید شست
  • کامیون ریگ پاش، برای مهار ریزگردها
  • به دنبال رد پای ریزگردها
  • ویتامین های اقیانوسی
  • خلیج فارس فقط یک اسم نیست

در این وبسایت انواع روش های کسب درآمد آسان از اینترنت به کامل توضیح داده شده است